onsdag 5 oktober 2011

Träna utan kolhydrater?

Många säger att kroppen och hjärnan behöver kolhydrater för att fungera. Så är det inte alls. Kroppen kan producera den energi som den behöver av fett och protein. Punkt.

Det är även många som är rädda för att börja med LCHF för att träningen ska bli lidande. För inte kan man väl träna hårt utan kolhydrater? Jo då. Det kan man. För mig är det som tuffast från dag 3-14 ungefär, sen vänder det när kroppen ställt om sig. Sedan blir det bara bättre och bättre. Löpning, styrka och uthållighet blir bättre när jag inte äter en massa onödligt och ger kroppen det som den är gjord för.

Jag vill ha en vältränad kropp och jag vill skola om och per automatik ta en runda i spåret eller ett pass på gymmet istället för en bulle när jag är upprörd. Det är min vision.

Iväg och träna nu! Och glöm inte proteinet efteråt så att kroppen kan bygga muskler ordentligt.


Ett kokt ägg med östsalt på. Perfekt före eller efter träning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar