torsdag 8 mars 2012

Separationsångest

Efter tre dagar på kurs kände jag en enorm separationsångest idag när det var dags att skiljas åt och gå tillbaka till vardagen. På kontoret satt samma människor med samma problem. In kom jag och kände mig som en nyservad bil. Nya tankar, värderingar och idéer. Framför allt saknade jag mina kursare och det öppna klimat som rådde i vår lilla kokong.

Jobbade mig igenom tre dagars mail och gick hem vid sex. Separationsångesten och ensamheten slog till ordentligt när jackan åkte på och jag insåg att jag skulle hem till en tom lägenhet. Ringde en vän och bjöd över henne på tacos som bara var att värma från gårdagens middag. Tio minuter senare var både hon och jag hemma hos mig och åt middag, skrattade och delade knäppa minnen. Precis vad jag behövde! Hon stannade bara någon timme eftersom hon var tvungen att jobba på en presentation till i morgon och det var perfekt. Jag behöver nog trots allt smälta kursen och dess innehåll lite i lugn och ro.

Imorgon är det fredag och veckan har varit riktigt lyckad. Känner frihet i maten, lugn i själen och kärlek i hjärtat. Förhoppningsvis håller det i sig under helgen. Ett frö om mitt framtida jobbliv är sått... Hur det kommer att bli får vi se ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar