tisdag 12 juli 2011

Villighet är A och O

Jag är redo idag. Vill inte leva med Herr Godis och Fröken Glass längre. De behandlar mig inte väl. De ser till att jag blir tjock, känner mig ful, inte tänker klart, ljuger för mina nära och trycker ner mig själv. Det säger sig väl själv att man inte ska omge sig med sådana typer?

Jag kan ärligt säga att jag har saknat villighet. Jag har inte varit villig att vara abstinent, det andra har lockat mer. Nu när jag nått botten är jag villig. Så här kan jag inte fortsätta. Jag låter livet passera mig förbi och det gör ont.

Jag är villig nu. Villig att göra allt för att vara abstinent och återfå mitt liv. Mogen att ta vissa steg för att uppnå detta. De 12 stegen närmare bestämt. Har en ny sponsor och ska fortsätta i Steg 4 nu samtidigt som jag ska börja läsa Stora boken från början för att verkligen komma in i stegarbetet igen. Det känns så skönt och jag är mer motiverad att göra stegen nu eftersom jag vet vad de betyder för mig. Utan självutveckling kör jag i diket direkt. Jag kan inte hantera de där höga växlarna än och måste ha en körskolelärare i form av en sponsor med mig när jag kör bil den första tiden. Livet är vägen och stegen är bilen. Jag måste lära mig köra på nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar