söndag 29 januari 2012

Fast vid spisen

Roligt att jag skrev i morse att mat är en icke-fråga idag och så har jag stått i köket hela dagen haha. Wrap, muffins, fiskgratäng med blomkålsbuketter och nu LCHF-formfranska. Det blev mycket räkor över från gratängen så jag tänkte göra en av mina favoritmaträtter - skagentoast. Men hade ju ingen toast så ställde mig och gjorde det. Nu väntar jag spänt på resultatet. Kommer det att smaka lika "äggigt" som det såg ut eller kommer det att vara underbart gott som ostbröd till min röra?

Hittade receptet hos Åse, precis som många andra recept jag lagar. Hon är verkligen en inspirationskälla! Hennes hårda knäcke är något annat som står på tur att baka en annan dag.
Ska bli spännande att prova rosta...

Torsk i ugn med grädde, smör, creme fraiche, dill, salt och peppar. Toppa med skalade räkor och servera med ostgratinerad blomkål.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar