söndag 29 januari 2012

Maten som en icke-fråga

Har precis städat hela lägenheten. Den är dubbelt så stor som den gamla så det tog lite längre tid. Passade på att tvätta och torktumla lite också. Maskiner till allt; disk, tvätt, torkning, det är jag inte van vid, vilken  lyx.

Har en sån här "vill bara vara hemma och boa in mig idag". På ett bra sätt. Lägenheten börjar ta form och jag vill göra klart så att jag kan känna mig hemma lite mer. Sov bra inatt med förresten så det kommer förhoppingsvis :) Får se hur det går när det är jobbvecka, det kanske är det som spökar?

Maten är idag en icke-fråga. Har ni sådana dagar? De är så sköna och jag tror, eller iaf hoppas, att allt eftersom jag håller mig abstinent kommer maten allt mer att bli en icke-fråga. Jag uppskattar god mat och lägger gärna lite extra tid på matlagning men jag vill inte lägga tid på tankebesatthet av mat och vikt. När det försvinner blir mat en icke-fråga. Sinnesro kan man säga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar