tisdag 24 januari 2012

Vila om du är trött - ät inte socker!

Ligger som en liten disktrasa i soffan efter första dagen tillbaka på jobbet sedan den här hemska förkylningen slog till. Fredag och måndag jobbade jag hemma men det är en helt annan sak att vara i hetluften en hel dag. Höll möten hela förmiddagen tills jag lör som en skadeskjuten kråka. Sen gick det i ett hela eftermiddagen. Det var längesen jag var så här trött.

Hade det varit för ett år sedan hade jag garanterat ätit en massa godis och glass ikväll. Trötthet är en av mina akilleshälar. Istället har jag satt på mig mysbyxor och en stor tjocktröja från Högskolan i Jönköping där jag pluggade, ätit en matlåda och krupit upp i soffan och tittar på Grey's Anatomy. Jag vilar. Det man ska göra när man är trött och sjuk. Inte äta socker som fortfarande känns som ett naturligt val. När går vanor ur? När sitter de nya i ryggraden?


En talande text. Inte många som orkar göra det lilla extra för sig själva.

Köpte nåt som förhoppningsvis kommer hjälpa mig att sova inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar