fredag 28 oktober 2011

Harmbön vid konflikter

Nyss fick jag en utskällning via mail av vår avdelningsassistent. Helt obefogat enligt mig skrev hon en urladdning (hennes rubrik) om hur fjantigt resonemanget i ett projekt som jag drivit var. Att vi ens orkade diskutera sådana frågor. Och såg till att klargöra att så som vi gjort tidigare minsan fungerar bra och att det är så vi kommer att fortsätta driva saker här på avdelningen, punkt. Har god lust att visa detta för mig chef men låter bra för husefridens skull. Tror att det bara skulle orsaka mer skada än nytta i detta fall.

Hon ville sätta mig på plats och jag tror att hon känner sig hotad. Mitt vapen i dessa lägen är att be harmbön. Ibörjan tog det inte så mycket men allt eftersom har det hänt saker. I en sån här situation behöver jag nu inte ens be innan tanken på att det är hennes problem och att hon är en själsligt sjuk människa kommer upp. Föreställer mig att jag likt vatten låter det rinna av mig. Säkerligen mår hon mycket sämre än jag men vet bara inte hur hon ska hantera det.

Jag ber: Detta är en själsligt sjuk människa, på vilket sätt jag kan jag hjälpa henne? Gud, hjälp mig att inte bli arg. Ske din vilja. 

1 kommentar:

  1. Hej nykter alkolist .Hjälper det .har så mycket agg när de trycker på mitt självärde och det triggar enormt .tack du delar med dig

    SvaraRadera