fredag 28 oktober 2011

Träning minskar sug

Efter jobbet tog jag mig an löpbandet på gymmet. Det blev drygt 20 min av riktigt hårda intervaller. Mådde illa den sista minuten och hade svårt att ens komma av bandet hehe. Svetten rann när jag gick hem de 300 m som jag har från lägenhet och gym. Jag noterade att jag inte var ett dugg hungrig. Bara tanken på mat eller socker kändes motbjudande.

Favvomat just nu. Köttfärssås med stekt vitkål, tomat och några klickar smör. Blanda!




















Efter en dusch, en inställd aw och väl i myskläder kunde jag äta min redan färdiga middag. En riktig favorit just nu. Köttfärssås (med några klickar smör i efter tillagning) och stekt vitlåk. Enkelt, smarrigt och nyttigt. Men tanken på socker lockade fortfarande inte. Inte ens nötter var jag sugen på. Helt underbart. Kroppen hade verkligen fått det som den behövde och jag kände hur hela jag var i balans. Träning minskar verkligen sug för mig och om det är må-bra-duschen av olika signalsubstanser som gör det eller om det snarare handlar om att jag är stolt och inte vill sabba det spelar ingen roll. Huvudsaken är att det känns så här bra.

Så om ni känner sug om kvällarna. Ut och spring, gå till gymmet och kör hårt eller utmana dig själv på något annat sätt. Jag önskar dig en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar