söndag 2 oktober 2011

Lockar fram känslorna med godis

Söndagshelvetet började med en ensam lördagskväll. Hade inte en tanke på att jag skulle sitta själv hemma i soffan medan sommaren spriade utanför fönstret. Vill ut och leva livet men ödet ville annorlunda och för att döva ensamheten satt jag där helt plötsligt med en påse godis, lite glass och naturgodis. Ingen jätteöverflöd men inte alls bra. Inbillade mig att det var "normalt", att vem som helst skulle gjort detsamma i min situation och det skulle de säkert. Känt ensamhet och köpt glass på Ica. Skillanden mellan mig och dem är att jag äter upp fast jag mår illa och att jag dagen efter blommar ut ännu mer i mina sockerorgier.

Visste det redan när jag vaknade i morse. Idag skulle jag fortsätta. Hade planer på att gå på ett Body Pump-pass och annat skoj men ensamheten satt i och jag fruktade för en hel dag till själv. Cyklade till Coop och skämndes i kassan när jag langade upp min droger. Ändå är det värt det, är det inte sjukt!

Så här sitter jag hemma och mår illa. Jag är själv men sockret är min följeslagare och minskar min ensamhet. Vill inte att det ska vara så. Jag vill ha riktig närhet, skratta, dela livet med andra och älska. Lyssnde på denna låt nyss och allt kom över mig. Hur mycket kärlek jag har att ge och vill få och hur det bara kommer fram efter att jag proppat i mig en massa skräp och det känns hopplöst. Då längtar jag efter kärlek och kan inse hur mycket jag vill ha det. Är det för att jag vet att jag just då, i detta tillstånd inte kommer göra något ¨åt det eftersom jag har gravidmage och illamående? Då är jag "säker" och kan inte bli sårad. Säkert så min sjuka hjärna resonerar men det kunde inte vara mer fel. Om man inte satsar jag man inte vinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar