onsdag 26 oktober 2011

LCHF-fika på jobbet

Varje fredag serveras det sockerstinna bullar och torra vetelängder på avdelningen. Jag äter aldrig av fikabrödet och mina kollegor frågar inte längre varför. Ibörjan hade jag ont i magen varje fredag inför fikat och visste inte vad jag skulle säga till mina kollegor om de frågade. Peppade mig själv men det var aldrig någon som frågade rakt ut utan det kom bara en massa antydningar och rynkade näsor.

Idag har vi en extern kollega på besök och hon hade med sig naturella nötter och mörk choklad till fikat. Hon äter LCHF och det är så härligt med likasinnade. Jag har ju även två andra kollegor som äter LCHF men lite mer livberalt. Ingen vet om min ståndpunkt med maten och idag njöt jag lite i smyg under fikat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar