tisdag 4 oktober 2011

Var vid gott mod

Lite sentimental idag. Har brutit isoleringen och hetsätningen men ensamheten kvarstår. Den måste jag lära mig hantera och kanske till och med göra något åt. Men jag är vid gott mod.

Min f.d. pojkvän hade en tatuering med orden "var vid gott mod" på sin underarm. När vi var tillsammans kunde jag inte ta in orden riktigt men nu betyder de mycket för mig. För det mesta handar om inställning. Hur man ser på saker och om man bara är vid gott mod så ordnar sig det mesta.

Idag saknar jag honom. Sjukdomen var en stor del till att det tog slut tidigare i år. Detta var innan OA, matplan och de 12 stegen. Innan jag blev den jag är idag. Kan inte hjälpa att tänka att det kanske kunde fungera nu när jag kommit en bit på väg. Och inser vad gott mod egentligen handlar om...

Gavin DeGraw – More Than Anyone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar