söndag 23 oktober 2011

Vänder blad

Den senaste tiden har det börjat ploppa upp saker från mitt förflutna. Med saker menar jag män. Jag har hört att det händer de mest märkliga saker när man jobbar i 12-stegsprogrammet och visst är det så. Lagom till att jag börjat med min sex- och skadelista har flera ex kommit in i mitt liv igen. En har tagit kontakt, en annan okuperar mina tankar eftersom en gemensam vän nyss berättade att han blivit singel igen och en tredje dyker upp på samma tåg som mig en morgon. Är det inte lite skumt? Men detta är ett återkommande tema sedan jag börjat jobba i de 12 stegen. Det finns verkligen en makt större än min egen och vi får det vi ska ha när vi är redo för det.

Det finns en anledning till att de är just ex. Av olika orsaker fungerade det inte mellan oss och de är inte vad jag söker i en livspartner. En kall och ensam höstkväll är det ibland svårt att komma ihåg vad som gick fel och istället dras till längtan efter närhet, en trygg och välbekant famn och löftet om att denna gång är det på riktigt. Men jag vill ha mer. Så jag vänder blad, som kungen säger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar