söndag 30 oktober 2011

Uppdatering: mat

Återigen har jag fått bevis på att jag inte kan styra någonting och att jag inte har en aning om vad som kommer att hända i mitt liv. När jag väl kom till Stockholm igår för att gå på Cosmonova säger min vän att han har köpt mat till oss som vi kan äta. Jag som i mitt stilla sinne hade planerat att vi skulle äta på restaurangen haha.

Det funkade såklart jättebra med medhavd matsäck och det sköna med att umgås med min OA-vän är att jag inte behöver oroa mig för att det inte ska finnas mat som jag inte tål - vi äter samma sorts livsmedel. Det är skönt att för en liten stund kunna släppa garden och låta någon annan ta över rodret. Det är ovanligt i mitt liv även om jag hela tiden lämnar över till min högre makt så behöver jag hålla koll på vad maten innehåller när jag äter ute, vad det kommer att serveras hos vänner och vilka möjligheter det finns för mig att få i mig rätt mat vid rätt tid.

Kvällens fest gick galant. Italiensk buffé med en massa gott som passade mig. Mozzarella, tomat, prosciuttoskinka, salami, ruccola, oliver, tapenade och rött vin. Mätt och glad. Ingen oro. Hade ätit en lite påse pecannötter på tåget hem eftersom det blivit lite för lite fett under dagen och jag misstänkte att även middagen skulle sakna vettiga fettkällor. Stolt över min planering men framför allt mitt lugn. Igår var inte mat en central del av mitt liv - det var människorna och äventyren.

Min högre makt spelade mig ytterligare ett spratt igår. Mitt ex hörde av sig till mig. Berättade förut att jag tänkt en del på honom. Så livet kan vara. Hur det blir, och om det blir, får vi se längre fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar