lördag 22 oktober 2011

Viktblues och skogsfeelings

God morgon! Vaknade tidigt och gick på ett Body Pump-pass. Så skönt!! Efter det ett ägg och en dusch. Nu har jag packat matsäck och ska ut i skogen med ett par vänner för att leta svamp. Skön avkoppling så här en lördag. Ikväll lagar vi middag ihop och det blir nog en lugn kväll. Vad hittar ni på idag?

Just nu slåss jag med jobbiga känslor. Vikten har under sommaren skenat iväg och jag kan inte ha många kläder i garderoben. Jag försöker ta detta med ro, träna och äta bra, för det är det enda jag kan göra. Klart som korvspad att jag gått upp i vikt av alla återfall jag haft under sommaren men det är inte förrän nu, när jeans och kavajer ska på som det verkligen märks. Under klänningar går det att dölja och känna sig rätt smärt. Så min strategi är att fortstätta ha klänningar så mycket det går. Löst sittande och sköna. För det finns bara en sak som är värre än att veta att man gått upp i vikt och känner sig tjock - att klämma in valkarna i för små kläder. Snacka om att känna sig obekväm.

Nu när vi ska ut i skogen tog jag fram mina fritidskläder. Överdragsbyxor, baggy pants och stora jenas. Problemet var bara att jeansen inte var så stora och byxorna inte så baggy ... Sitter nu med ett par överdragsbyxor som stramar över låren på. För inte ska vikten få hindra mig. Skogen here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar