onsdag 5 oktober 2011

Helt sjukt

Såg just en hemsk reklam på tv som gör mig upprörd. Milda Guld - med en smak av smör görs det reklam för nu. Varför i hela världen köper man inte bara riktigt smör istället för denna konstgjorda sörja?! Det gör mig så förbannad. Inte för att jag inte kan avgöra vad som är äkta vara och inte men för att det finns så många okunniga människor som aldrig får en chans att göra hälsosamma val med marknadsföring som denna.

Margarin är billigare än smör eftersom det är skit (rent ut sagt) som de gjort smörkopior av och som inte smakar hälften så gott inte inte är en bråkdel så nyttigt. Det är många som inte vet skillnaden mellan smör och margarin och som bara ser till priset. Min mamma bland annat. Jag är uppvuxen på Minilätta och visste inte förrän jag kom i kontkat med LCHF för tre år sedan vad skillanden var. Med falsk marknadsföring som Mildas är det heller inte så lätt att förstå vad som är bäst för kroppen.

Först kände jag inte skillnad på smör och margarin men allt eftersom att smaklökarna vaknade till liv med LCHF-mat blev det uppenbart vad som var äkta vara och vad som var kemisk smörja. Idag ser jag till och med skillnad med blotta ögat och vad gäller smak och konsistens går det inte att lura mig.

Låt er inte luras eller fällas av smörbristen. Välja äkta vara, välj smör och gör din kropp en tjänst. Margarin ska ingen behöva äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar