torsdag 27 oktober 2011

Hur smakar kaffet på jobbet?

Att lära känna sig själv är ett kraftfullt vapen. Vägen till lycka rent av skulle jag säga. Jag har upptäckt att på ett fönster av en och en halv timme, ungefär mellan halv två och tre, är jag som tröttast. Då tänker jag trögare, har mindre energi och vill inte tänka eller jobba med något alls. Sen går det över.

Om jag inte ger efter och gör dåliga val under denna tid klarar jag mig bra och håller ofta gott humör resten av dagen. Eftersom jag har varit på jobbet sedan kl.6 imorse så är jag jättetrött nu. Och mitt "trött-fönster" blir ännu värre. Kände hur det kom emot mig för en stund sedan och jag ville bara somna inne på toaletten en stund. Helst gå hem men i mitt förvirrade tillstånd funkar en nap på toa bra det med ;)

Ikväll ska jag ta med en kollega och gå på mingel på stadens slott. Ett par företag har flyttat in i de anrika lokalerna och har bjudit in oss som jobbar med dem. Blir nog trevligt om jag kan hålla ögonen öppna. Ingen alkohol för min del. Däremot ska jag utropa en fika på avdelningen nu och slå till på en kaffe. Jag som aldrig provat det berömda Selecta-kaffet i automaten kanske piggnar till bara av chocken.

Håller mig vaken med kaffe på jobbet.

4 kommentarer:

  1. Håll dig till svart kaffe bara. Innehållsförteckningen i det som kallas "vitt" i de maskinerna är ingen rolig läsning!

    Bra att du vet att tröttheten går över, då är det lättare att hantera den:-)

    SvaraRadera
  2. Ja det där med vitt har jag hört är en läskig historia. Svart kaffe med mjölk (från tetra) blev det. Inte vidare gott men det funkade. Kommer nog hålla mig till mina fredags-cappucino i fortsättningen. Igår provade jag espresso macchiato och kunde inte somna förrän sent, helt speedad trots att jag drack den efter middagen hehe. Hur tar du fitt kaffe?

    SvaraRadera
  3. Nej, maskinkaffet är inte direkt någon njutning. Jag drack en supergod cappuchino idag på ett café som enligt mig gör stans bästa. Den är fyllig och aromatisk och skummet är tjockt och krämigt:-) Espresso går bra det också. Hemma dricker jag ett stort glas mörkrostat med hälften grädde, hälften kaffegrädde. Jag är van kaffedrickare och har inga problem, vad jag vet, att somna efteråt.

    SvaraRadera
  4. Härligt med cappucino, idag är det fredag och det betyder just cappucino för mig :)Skönt att du kan sova efter kaffet, igår höll jag mig vaken relativt länge på en kopp kaffe vid 17-tiden. Kanske jag vänjer av mig så småning om ;) Ha en fin dag!

    SvaraRadera