onsdag 26 oktober 2011

Det går framåt :)

Med tankens kraft kommer man långt. Idag tänker jag inte så mycket, mer gör och känner efter om det känns bra. Har bestämt mig för att inte vara rädd för att lyckas på jobbet och arbetar på i ett rysligt tempo nu. Finns det inte tillräckligt med stimulans frågar jag en kollega om jag kan hjälpa till med något.

Två viktiga saker för att lyckas och trivas på jobbet är 1. att inte skjuta upp saker och låta surdegarna bli liggande - det tar bara energi. 2. Variera arbetsuppgifterna. Idag har jag tillexempel gjort väldigt basic saker som jag tycker är kul och rogivande, varvat med svåra samtal som handlar om strategi och upplägg kring projekt. Jag behöver då och då få vila i det jobb jag känner mig trygg i och det är viktigt att tillåta sig det med.

Det blev en härligt lunchpromenad på 40 min med en kollega. Hösten är så underbart vacker just nu att vi var tvugna att stanna upp och bara andas in den flera gånger. Och solen lyser! Ja ni hör, jag har fått tillbaka lite energi ;)

Nu blir det till att jobba på några timmar till och sen sluta lite tidigare för att få lite kvalitetstid med min bästa vän som är ledig idag. Inte ofta vi har en eftermiddag/kväll för oss själva - hopppas att vi båda kan tanka lite energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar