fredag 21 oktober 2011

Mitt fredagsmys

För ett tag sedan fick jag i uppgift  av min sponsor att hitta ett alternativt fredagsmys till mitt tidigare godis/glass-mys. Det behövde inte handla om mat utan kunde gärna vara en aktivitet, huvudsaken att jag såg fram emot det, mådde bra av det och kunde ha det som en skön fredagskänsla.

Jag tänkte direkt på att gå och simma, hyra en bra film, ta hämtmat, träffa vänner över en middag eller gå på bio. Sedan har det fått gro och de senaste fredagseftermiddag/kvällarna har jag varit tillsammans med vänner för fika, after work eller middag ute. Underbart att börja helgen så, det blir på något sätt längre :) Har ni tips på vad jag kan mysa med den fredagen då alla vänner är upptagna och jag ska vara ensam?

En liten, liten sak som jag har infört som fredagsritual är min cappuccino. Varje fredag unnar jag mig en kaffe och det var något som jag började med i Rom. Innan dess drack jag inte kaffe men att smaka på en riktigt välgjord cappucino var en ny upplevelse för mig som jag tog med mig hem till Sverige. Så fredagar är nu kaffedag. Energi i en kopp. Fredagsmys. Prova!

Det var här, i Rom, som jag lärde mig uppskatta cappucino och har nu gjort
 det till mitt fredagsmys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar