onsdag 14 september 2011

Alla vägar bär till Rom

Min första utlandssemester sedan jag gick med i OA och blivit abstinent. Det känns bra med maten. Kommer att ta med mig makrill i tomatsås, avokado, paranötter, kokosfett, kokt ägg, vitkålssallad, rapsolja och vågen. Sedan tänker jag att det måste ju finnas kött/fisk, sallad och olivolja även i den berömda pastans land?

Det kommer att bli en utmaning även relationsmässigt då jag reser på min första weekend tillsammans med min mamma. Bara vi två har aldrig rest ihop förr så det ska bli spännande att se hur vi klarar det. Vi har fått en helt ny relation sedan jag gick med i OA, blev öppen med mina problem och lärde mig att be om hjälp.

Planering är A och O för mitt tillfrisknande. Jag har inte råd att lämna något åt slumpen när det kommer till min mat. Det innebär dock inte att jag hela tiden kommer att tänka på mat under resan, tvärtom. Om jag har planerat innan kommer jag att kunna slappna av på ett helt annat sätt när vi väl är på plats.

Vi kommer att gå mycket och jag hoppas på att ha mycket energi. Har hört att det är närmare 30 grader varmt så det blir en sista smak av sommaren :)


Weekend i Rom väntar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar