fredag 30 september 2011

Fredagsmys

En mycket bra dag idag. Full av energi och mycket givande relationer idag :) Mötte upp en vän efter jobbet för att njuta av solen på en uteservering med en cappuccino. Kaffet ledde till middag och vi stannade till slut i fyra timmar. Det kallar jag fredagsmys!

Nu börjar jag bli lite trött och var ju uppe och reflekterade klockan fem i morse hihi så det kanske inte är så konstigt. Ser fram emot sovmorgon imorron. Längtar redan till lördagmorgonen. Den slår allt fredagsmys. I mitt liv är lördagsmorron-mys the shit! Kokt ägg med kaviar, turkisk yoghurt med en skvätt grädde och vaniljpulver i toppas med bär och nötter. Och så klart en kopp te och morgontidning och Nyhetsmorgon. Ett litet avsteg från de vanliga stekta äggen som jag känner att jag behöver just nu för att inte tröttna. Ska även baka fröknäcke i helgen och ser med spänning fram emot det.

Bjuder på kvällens middag. Kryddstark fläskfilé i ugn, stekta haricots verts och min underbara kantarellsås (hemligheten är sherry) som jag har fått dille på just nu. Ska hamstra kantareller nu och frysa in så att de räcker hela vintern.

Klassisk mat hemma hos mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar