måndag 26 september 2011

Att kunna leva livet

Idag har jag varit på workshop tillsammans med representanter från några av Sveriges största företag. Det hela inleddes med en stående mingellunch och jag hade för första gången inte frågat om maten eller beställt specielmat. Tampas fortfarande med svårigheter att stå upp för mig själv i jobbsammanhang men skulle aldrig äta något som jag inte tål. Jag löser det med nödproviant i väskan i så fall, men ofta går det bra. Lika så nu, det blev buffé och jag fick till en bra måltid.

Det är så skönt att kunna delta på dagar som dessa utan att behöva vara märkbart annorlunda. Det är inga konstigheter jag äter, bara vanlig mat. Hoppade riset och brödet och tog smöret till kycklingen istället men det är ju ingen som bryr sig om. Innan lunchen bad jag att få lämna över den till min högre makt och att slippa hålla på att oroa mig, dividera och försöka styra är frihet. Jag har fått tillbaka mitt liv. Och jag kan vara flexibel inom mina ramar.

Jag har ju förut ätit på känslan av att vara utanför och annorlunda. Jag har tyckt synd om mig själv för att jag inte kan äta all mat och sett begränsningar men inser för varje dag som går att det bara är jag som sätter begränsningarna.

Det finns ett nytt verktyg inom OA som heter Action plan och som jag tror passar mig. Ska ta reda på lite mer men vet så mycket som att det handlar om att ta tag i saker, ha struktur för livet och inte låta saker ligga och det är viktigt för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar