torsdag 22 september 2011

Mår så bra av den här maten!

In med två teskedar kokosfett till frukosten och min turbo kickar in. Jag får så mycket energi! Har precis ätit lunch nu, tacotallriken från middagen igår satt fint. Turbo igen. Funderar på att ta mig iväg till ett Body Pump-pass efter jobbet. Det var ett tag sedan men jag känner att energin börjat tillta så det känns som en bra idé.

Jag har inte varit sjuk sedan jag började med LCHF för ett år sedan. Då åkte jag på en dunderförkylning som mer liknande influensa med hosta och höll i sig i fem veckor. Sedan dess har jag lyckats undkomma medan alla runt om mig snörvlar, hostar och snyter sig. Den här maten är verkligen ett litet lyckopiller. Att inte ha dimhjärna, blodsockerfall och tre-trötthet är fantastiskt och jag önskar att fler kunde förstå hur bra man faktiskt kan må.

Men det är väl så att man måste ha ett gott skäl till att vilja ge upp sötsaker och kolhydrater. Många tycker att det verkar vara komplicerat. Att behöva anpassa sig, fråga om innehåll och planera. Kanske är det så att det måste finnas ett bra skäl, som i mitt fall en allergi i form av sockerberoende. Men borde det inte räcka med skälet att du faktiskt kan må så här bra?

Bjuder på en låt under samma tema och som är så skön just nu :)
Gavin DeGraw – Candy

Så här känner jag mig just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar