torsdag 22 september 2011

Glappkontakt

Jag har svårt att släppa kontrollen och lämna över till min högre makt just nu. Krampaktigt tror jag att jag kan styra hur mitt liv blir om jag bara försöker tillräckligt hårt. Tillbaka i kontrollbehovet. Jag vill inte ha det!

Samtidigt försöker jag acceptera att stundtals kommer jag att ha glappkontakt. Jag ser det lite som att när du går ut för att springa en runda så känns det ibland jättelätt och andra gånger så känns det som att du hade cement i benen. Kanske beror detta inte på något särskilt. Det bara är så. Så även vad gäller kontakten med min högre makt måste jag lämna över.

Om jag ska vara ärlig så har jag inte jobbat så mycket med stegarbetet på sista tiden och det kan säkert ha en del att göra med att jag känner att jag går bakåt. Självutveckling är som kondition - en färskvara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar