fredag 30 september 2011

Att acceptera sig själv

Jga har jobbat mycket med att acceptera saker och människor för vad de och dem är och backat när jag insett att jag inte kan förändra. Acceptans har jag lärt mig är nyckeln till lycka och lugn. Det är bara genom hur jag beter mig mot människor som kan förändra vår relation, jag kan aldrig förändra dem.

Imorse vaknade jag klockan fem av att tankarna snurrade i huvudet. Tog fram block och penna för att försöka få lite ordning på allt. Efter en stund fann jag mig stirrandes på en mening som plötsligt fick ny innebörd för mig. "Att acceptera mig själv". Jag har accepterat andra människors karaktärsfel och brister, ovanor och fel men inte mina egna. Jag har tolkat det som att jag kan förändra mig själv och därför valt att se det så och inte att jag ska acceptera mig själv.

Idag har varit en underbar dag. Jag har varit lugn och i kontakt. Glad och trevlig, öppen och framåt. Och allt går så mycket lättare då :) Acceptera mig själv som jag är men jobba på vissa saker, ja det kommer att ta tid men idag får jag i alla fall energi av själva insikten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar