torsdag 29 september 2011

Toksug på ingång

En mindre bra kväll igår med en påse nötter. Ni inser att jag har ett stört förhållande till Exotic Snacks nötter va? En påse lösnötter (speciellt cashew) är lika farligt som en påse lösgodis för mig. Steget från det ena till det andra är litet. Ett avsteg från matplanen, oavsett om det är med nötter eller godis, kan leda rätt ner i avgrunden igen.

Idag har jag varit svullen, rapig och sprungit på toa. Kanske too much information men vill visa er att trots att jag mår så här idag har jag sug efter mer. Hjärnan skriker "Åh, nötter, köp mer, det var ju trevligt" medan kroppen suckar "Inte nu igen, jag klarar inte det här".

Hur det kommer att bli ikväll? Det får jag lämna över till min högre makt. Men jag kan säga att det kommer definitivt att hjälpa om jag ringer ut till andra OA-vänner, hittar på något kul ikväll och inser att livet är så mycket mer än att bara sitta hemma och äta.

Uppdatering: Lunchen gick bra, inte kul alls att gå på ICA och handla, kände mig svag så jag rusade hem och åt min abstienta mat och kände mig starkare. Nu, efter klockan tre, är jag åter igen svag. Tankarna kommer ...

3 kommentarer:

  1. Hej, Hoppas dagen har gått relativt bra! Tänker på dig och önskar dig all lycka med att hålla dig abstinent. Kram från Heidi

    SvaraRadera
  2. Hej Heidi,

    Tack för att du är med mig. Det känns fortfarande bra och som jag skrev tidigare idag var det en del saker som lossnade för mig i morse. Hoppas att det håller i sig :) Hur går det för dig? Stor kram

    SvaraRadera
  3. Hej Minna, skönt att läsa att du kommit till lite mera insikt. Man lär sig så himla mycket under denhär resan. Just nu mår jag fantastiskt bra, men vet att det kan skifta närsomhelst. Försöker njuta av abstinensen så gott det går. Är på min vakt dock. Styrkekramar//Heidi

    SvaraRadera