måndag 12 september 2011

Busy day

Det är full rulle på kontoret idag, eller snarare i min mailbox och telefon. Alla vill få iväg sina ärenden och släppa sina surdegar. Ofta hamnar de hos mig men även jag skjuter några skarpa skott en måndag som denna.

Jag har lovat mig själv och min sponsor att sluta agera som om jag jobbade på akuten. Jag är inte oumbärlig och kan faktiskt ta fem minuter av lunchen till att stilla mig, be och göra mig redo för eftermiddagen. Det minskar risken för återfall när en trött tjej går hem som en urvriden disktrasa sent på kvällen efter en hektisk dag.

Dagar som dessa, när allt snurrar i 180 och jag har 35 bollar i luften samtidigt är det lätt att glömma bort sig själv. Ibland tycker jag att det är skönt. Inte en tanke på mat under nio timmar. Men det kan även bli för mycket när jag glömmer att lyssna på kroppen. Pauser är bra även för oss som bara sitter på rumpan hela dagen. Nu ska jag ropa på kollegorna och höra om det är någon mer som behöver lite koffein och ett avbrott :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar