söndag 11 september 2011

Storstädning pågår

Jag har ägnat hela dagen åt OA. Telefonmöte på morgonen, jobbat med harmlistan, haft en långt och härligt samtal med min sponsor, ringt OA-vänner och även gråtit en skvätt. För det är jobbigt att få ur sig alla känslor, rädslor, min själviskhet och ensamhet. Att titta på dem i dagsljus är tufft. Men det hjälper mig otroligt mycket. Att jobba i programmet är det bästa jag har gjort. Jag kommer framåt, om det så är med myrsteg. Kanske är det också bra för då hänger känslorna med. Annars är det lätt att hasta igenom stegen, speciellt för en "duktig flicka" som mig som gärna vill checka av saker och ting i livet istället för att kämpa med dem och verkligen leva.

Jag har fått några hemläxor som jag villigt tar mig an. Det får ta tid och när jag hittar rätt kommer det att kännas bra. Tills dess önskar jag er en härlig söndag och påminner om OA:s söndagsmöten kl. 8.30 som kan vara en bra start för att ta sig ur det helvetet som överätning och sockerberoende innebär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar