onsdag 22 juni 2011

Inget är kul längre

Uppmuntrande rubrik eller hur? Men det är så jag känner. Jag finner ingen glädje i mitt jobb, mina vänner, mina aktiviteter eller i nya sociala kontakter. Jag som tidigare var en glad, social och nyfiken person har helt förändrats i och med mina problem med mat.

Att komma till OA och få hjälp med 12-stegsarbete och träffa andra med samma problem har varit underbart men har även gjort mig mer instängd och skör. Visst kan man tycka att det liv jag levde innan var ytligt och under ytan låg ett sockerbeorende och störde. Men jag levde ett liv. Jag vet inte om jag kan säga att jag gör det nu. Nu är jag visserligen abstinent men drar mig lätt undan från sociala sammanhang där det bjuds på mat, har ingen lust att träffa folk och brinner inte får mitt jobb på samma sätt. Tillfälligheter?

Jag har fått så mycket och lärt mig ännu mer av att ta tag i mina problem. Kanske behöver jag bara ha tålamod och lära mig hanskas med de nya situationerna. Lära om, lära nytt och tänka utanför boxen. För visst kan jag leva ett abstinent liv och ändå leva? Det är bara det att jag inte hittat pusselbitarna än och framför allt inte hittat lusten, inspirationen och glädjen i det nya. Hoppas det kommer annars kommer det bli svårt att fortsätta vara abstinent...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar