lördag 25 juni 2011

Sinnesro

Midsommardagen. Kanske inte den dagen som man förknippar med sinnesro. Men det har jag. Gårdagskvällen gick strålande. Jag drack ingen alkohol utan körde på alkoholfria drinkar med Ramlösa Lime/jordgubb och skivad lime i - ingen som märke någon skilland och jag hade minst lika kul. Speciellt idag när jag vaknade upp pigg och tog en power walk och de andra hade en rejäl baksmälla.

Det har gått sex dagar sedan jag bröt mitt återfall och jag känner inte alls något sug. Kanske kommer det tillbaka men idag lyser det med sin frånvaro. Jag tror att det var den lyckade midsommarkvällen som har en del med saken att göra. Att jag kunde vara social och äta samma som de andra fast jag inte sagt till och även kunna delta i festen utan alkohol (men det var det ingen som visste) stärkte mig. Det är dit jag strävar och det är det som varit min svaga punkt som fått mig att hetsäta - att jag känt mig socialt handikappad på grund av min matplan och min sjukdom.

Igår lämnade jag vågen hemma. Det gick bra. Jag har lärt mig se med ögonen någotsånär men framför allt har jag lärt mig att det går bra att göra avsteg på mängderna så länge jag håler mig till det jag tål. Igår blev det dock även jordgubbar även om det inte står på min matplan har det tidigare varit en del av min abstinenta kost och nu ville jag ha det på midsommar. Åh vad gott det var! Åt med god aptit men överåt inte. Är så glad att det gick att äta jordgubbar. Kommer att upprepa det tillsammans med lite vispad grädde på min födelsedag nästa vecka :)

Lugnet jag känner i själen idag hoppas jag att jag får behålla. Sinnesro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar