torsdag 23 juni 2011

Nya tankar och mindre sug

Det är dag 4 i avgiftningen. Det känns som att det har vänt lite. Jag uppskattar den abstinenta maten mer, jag har inte samma toksug efter socker och är inte lika låg i humöret. Kanske kommer det tillbaka, sjukdomen är lömsk, men jag hoppas att jag passerat det värsta. Visst är jag nervös över helgen - det är ett tillfälle att hetsäta om jag vill. Men jag vill inte.
Min standardfrukost. 2 stekta ägg,
1 msk smör, 1 avokado,
25 g grönsaker och te med mjölk.
Jag har lovat mig själv att innan jag ger upp OA och det sockerfria livet ska jag verkligen ge det abstinenta livet en chans. På mitt sätt. Jag ska göra allt det som jag vill. Resa till vänner, träna, äta ute, gå bort på middag, träffa nytt folk, festa, mingla med jobbet, resa och prova nya idéer. Bara att köra - de hinder jag ser sitter oftast i mitt huvud. 

Jag vill vara den jag är. Vissa gånger är det inte värt att ta med vågen till en måltid med andra eftersom den ger mig mer obehag än välbehang och då gör jag inte det numera. Jag tror på att hitta sin väg. Jag som älskade att baka och prova nya recept kanske ska prova baka sockerfritt någon gång? Nya tankar, nya sätt att leva - för jag vill ha ett liv. Och det får jag inte när jag hetsäter. Visserligen finns fortfarande tankar på att vilja vara normal men en vän sa till mig igår: "Du vet ju att det inte går. Du har inget val egentligen, det är bara att köra på med det sockerfria livet". Kan låta hårt men hon har rätt. Vad är alternativet? Efter första tuggan vet jag hur det blir... och det vill jag inte ha, hur gott det än är.

Jag önskar er en trevlig midsommar! Återkommer med rapport om hur midsommarafton gick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar