tisdag 28 juni 2011

En bra dag

Idag har varit en bra dag som inte kretsat kring mat. Det är min födelsedag och jag känner en stor seger över att det inte handlar om mat. Jag sörjer inte över den uteblivna jordgubbstårtan som alltid stod på bordet förr. Jag njuter istället av lugnet i kroppen och klarheten i hjärnan.

Middagen hos familjen gick bra och jag har inte varit orolig. Jag har lärt mig genom OA att det löser sig oftast och det blir aldrig bättre av att jag går och mår dåligt över något som kanske kan ske. Tog lite kokosfett med mig och det kom till användning, annars fanns allt jag behövde.

Pappa kunde dock inte hejda sig efter maten utan for direkt in i köket efter kakor och jordgubbar med glass. Alla andra gästerna satt som förstenade medan han gluffsade i sig. Det bekommer mig inte så de hade inte behövt stelna till men det är uppenbart att pappa har problem med att jag inte äter socker. Troligen har han egna problem med det vita giftet och lever i förnekelse men det är hans sak.

En mycket varm födelsedag är till enda men jag vill inte sova. Livet gör mig hög just nu :)

2 kommentarer:

  1. Härligt att höra, Minna!
    Och grattis i efterskott :D
    Kan din pappa ha förlorat en medberoende i dig? Jag kan tänka mig att familjens reaktion var både förvåning/oro över att din pappa inte kunde respektera dig genom att låta bli sockret i några timmar. Iaf skulle jag tänkt så om jag var i situationen. Samtidigt blir pappas sockerbehov väldigt tydligt.

    Bossebusan
    Härligt att du känner dig så stark <3 <3

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag tror att den sidan av familjen kommer se en stor skilland i mig allt eftersom och jag hoppas att de då kan slappna av lite mer men ändå möta mina behov.

    SvaraRadera