måndag 20 juni 2011

Hej soppatorsk!

Första dagen utan socker. Kring lunch var det total soppatorsk i hjärnan. På bara tre dagar har den glömt vad jag lärt den under tre månader - att driva kroppen på fett istället för kolhydrater. Total blackout har den tydligen för inte kom det upp någon energi till lilla knoppen och det gick segt, segt där uppe.

På eftermiddagen blev det lite bättre och nu blev det tydligt hur mycket vatten kroppen samlat på sig under denna sockerfrossa. Vaderna sprängde under jeansen. Men inget att göra än att äta bra och vänta ut det. Hem för att äta underbart god middag. Så här i början av abstinensen är det extra viktigt att äta mat som man gillar för att komma upp på banan igen.


Hemgjord hamburgare med
tomat, lök, saltgurka,
tomatpuré, sallad och egen coleslaw.
Mums!
 Redan nu, efter middagen känns det lite bättre. Visst har jag en svag huvudvärk och ser ut som att jag är gravid i femte månaden men det får jag ta efter denna helveteshelg med socker. Min stackars kropp har ju inte fått någon mat på flera dagar - bara socker.

Jag mår så otroligt bra av att äta på min matplan. Utesluta nästan alla kolhydratkällor gör att jag kan tänka klart och andas fritt. Nu kommer kroppen vara slö under omställningen till fettdrift och det kommer ta ett tag att komma tillbaka i form efter denna lilla "formsvacka" men jag vet hur jag vill leva. Håller tummarna att sockermonstret håller sig i garderoben ett bra tag framöver nu - helst för alltid.

Nu blir det en power walk för att få upp lite energi och få ut lite kolhydrater som finns kvar i systemet. Pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar