söndag 19 juni 2011

Förbereder för en bra morgondag

Jag är fortfarande i ett återfall men jag ska ta mig ur, det ska jag. Har lagat storkok med färsbiffar som passar både som hamburgare med klassiska tillbehör (utan bröd så klart) och som biffar tillsammans med kryddsmör och frästa grönsaker. Mängder enligt min matplan.

Rökiga färsbiffar med haricote verts,
tomat och paprika/chilismör.
Att planera och vara förberedd är A och O för att leva i tillfrisknad. Jag har planerat morgondagens mat, lagt i matlådor och har så att jag klarar mig i flera dagar nu. Den närmaste veckan kommer bli tuff men jag ska ta mig tillbaka! Vill känna lugnet sprida sig i kroppen - det lugn som kommer när sockret gått ur min kropp. När jag är drogfri.

Nu blir det mat som är bra för mig!
 Ska jobba lite i Stegen nu på kvällen. Jag är i det fjärde steget och håller på med en rejäl storstädning av mitt inre. Aggressioner, irritationer, rädslor m.m. ska upp på bordet och hanteras. Skala av likt en lök, lager på lager och se vad min riktiga kärna består av under allt detta bråte. Det är arbete som tar tid och energi men åh så mycket jag får tillbaka. Jag lär känna mig själv på nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar