fredag 24 juni 2011

Matkoll?

Råkade ut för ett litet lustigt dilemma vid lunchen. Det stod köttfärssås och stekt strimlad vitkål på menyn och jag hade tagit fram en burk fryst köttfärs som jag gjort för en tid sedan. Stekte vitkålen, värmde köttfärs och började äta. Så slog det mig: hade jag haft i 2,5 msk smör som är fettet jag behöver per måltid? Hur skulle jag veta det så här i efterhand? Finns det något sätt att kolla hihi?

Jag fick äta upp maten och lita på att jag haft i smöret innan jag fryste in maten förut. Dock kändes det inte så på varken smak eller spad på tallriken. Tar en tsk kokosfett innan jag drar iväg på midsommargrillning om en stund. Som tur är blir det tidig middag ... Inte lätt att äta enligt matplan ibland men å så skönt det är att slippa dividera med sig själv hur mycket jag ska äta. Ni märker ju nu hur det blir när jag ska ta egna beslut och blir osäker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar