lördag 29 oktober 2011

Utflykt till Cosmonova

Idag åker jag och en vän till Cosmonova. Det var längesen jag var där och det ska bli jättekul. Att sitta i biosalongen och känna sig en del av djurlivet i djungeln eller naturkatastroferna långt bort är mäktigt.

Vad gäller maten (lunch i detta fall) så finns det en fin restaurang som heter Fossilen. De serverar varm och kall mat och jag är säker på att vi kommer att hitta något som passar oss LCHF-ätare. När vi går ut och äter har vi oftast med oss ett litet paket smör. Det är inte att hoppa kolhydrater som är det svåra utan att få i sig tillräckligt med fett för att hålla sig mätt. Då kan man behöva hjälpa restaurangerna på traven.

Till kvällen fyller en annan vän jämt och har hyrt ett ställe i stan för sin fest. Det blir buffé och nu för tiden oroar jag mig inte för sådana tillställningar. För ett halvår sedan hade jag ont i magen flera dagar innan men nu litar jag på min högre makt, ser till att vara förberedd (mentalt men också kanske ha med lite nödproviant), och fokuserar på sällskapet.



Filmer som jag vill se på Cosmonova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar