måndag 17 oktober 2011

Att reparera en skada

Jag har tidigare berättat att jag håller på med en mental storstädning. Efter att ha gått igenom min harm (irritation, aggrission, känslor av orättvis behandling, ilska och missunsamhet), mina rädslor och mina relationer grundligt är det nu dags att göra en så kallad skadelista. Alla som jag har skadat eller sårat ska upp och jag ska skriva ner min skuld i det hela (spelar ingen roll vad de har gjort, detta är min städning) och sedan gå igenom när jag har varit självisk, oärlig och hänsynslös.

Och det ger resultat. Det är inte kul kan jag tala om. Prova att analysera en situation då du känner att det inte blev helt rätt mellan dig och en vän/familjemedlem/partner/jobbarkompis och se din del i det hela. Det är rätt jobbigt att svälja så många sanningar om sig själv. Men om jag inte tar fram dem i ljuset ligger de där under ytan och pys, till jag äter på dem.

Om ni har sett på komediserien My name is Earl så vet ni att jag sedan kommer att få reparera den skada som jag åstakommit. Alla personer som står på min lista kommer jag att be om ursäkt till och gottgöra efter bästa förmåga. Läskigt som fan rent ut sagt ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar