torsdag 13 oktober 2011

Tacksam för lugnet

Enkelt och så gott. Dagens middag:
grillad kyckling och hemgjord coleslaw.





















Det har varit en bra dag. Och det är jag så glad över. Det har inte varit många sådana på sista tiden. Men idag har jag haft ett annat lugn över mig. Vet inte om det beror på att jag pratade med min kloka sponsor igår eller om det är andra faktorer som spelar in. Att ha en sponsor är något av det finaste som finns. Hon finns där för att lyssna och komma med råd. Hon är ingen övermänniska utan en person med egna fel och brister men hon har lärt sig leva med det och hjälper nu mig på min väg. Det är en fantastisk gåva att ge till någon. Att vi fann varandra tror jag helt var den högre maktens förtjänst. När vi har pratat om det så är det så mycket som har att göra med timing och att veta vad man söker i en sponsor/sponsee.

Tog mig iväg till träningen idag. Body Pump 60 min. Jag trodde på allvar att jag skulle dö. Svor över den dagen jag upptäckte Ben & Jerry's glass och att jag satt i mig så många i sommar att jag inte hade ett uns av muskler kvar under det nytillkomna fettet. Jag tänker inte skriva att det ska bli ändring på det nu för jag tar en dag i taget, vad som kommer imorgon vet jag inte och det ska jag heller inte oroa mig för. Jag är nöjd med idag. Nöjd med träning, god mat, ett fint samtal med en OA-vän och en bra jobbdag. Men framför allt är jag tacksam för lugnet i själen som jag känner nu. Vad är du tacksam för?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar