måndag 31 oktober 2011

Som alla andra

Usch idag vill jag bara ge upp och vara normal. På ett friskt sätt köpa en påse smågodis på vägen hem från jobbet för att jag är lite nere och det är dåligt väder. Men det kanske inte är så friskt när jag tänker efter? Det är ju faktiskt att döva känslor med socker som vanliga människor håller på med, även om de inte får samma konsekvenser som oss andra. De inser att sockret inte kunde bota deppet och äter inte tills det är slut och de mår illa. Och de springer defenitivt inte till affären igen efter en halvtimme för att köpa mer.

Jag vill ju inte ha konsekvenserna. Vill inte må illa, bli tjock, trögtänkt och irriterad. Därför vill jag inte ha socker. Men ändå vill jag. Vara som alla andra. Om så bara för en sekund. Då brukar jag tänka att de har andra defekter, sånt som jag klarar varje dag utan problem kanske är något jättejobbigt för en annan person som kan äta socker i måttliga mängder. Vi är alla olika. Det finns inget som heter normalt eller "som alla andra".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar