måndag 9 januari 2012

Tack och god natt

Det är mycket känslor i omlopp nu och jag är så tacksam för att jag är abstinent och med i OA. Alla fina vänner och min underbara sponsor hjälper mig så otroligt mycket. Träningen är en annan stöttepelare. Idag blev det Body Pump med extra vikt på flera muskelgrupper. Äntligen börjar kroppen anpassa sig till LCHF och jag känner att styrkan återvänder för varje dag. Två månader utan socker och kolhydrater tar det för mig att ställa om till fettdrift. Nu ökar styrkan och vikten minskar äntligen. Det gör ännu mer att jag inte vill ta återfall.

Nu blir det tidig sängdags. Ska gå igenom min dag innan jag somnar för att rensa i harm, rädsla, självcentrering och ursäkter så som vi lär oss i Steg 11. Jag har kommit överens med min sponsor att jag ska göra denna lilla ritual efter middagen varje kväll men ikväll blir det innan jag ska sova. För vid läggdags funkar det inte för mig. Då är jag trött och vill sova, inte ha måsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar