måndag 2 januari 2012

Glass i stora lass

Idag hade jag sug. Efter jobbet ville jag ha glass. För det var ju så längesen och det är ju så mysigt. En mörk måndag är jag väl värd det? Tankarna kom smygande. Och jag glömde helt av att ringa en vän. Kan låta som Postkodmiljonären men det är verkligen min livlina. Vandrade runt från affär till affär medan jag pratade med mig själv. Ville inte äta socker, det visste jag, men ville ju ha glass. Letade efter Alvestaglass som har en sockerfri (dock sötningsmedel) glass. Den är ju bättre tänkte jag. Men den fanns inte och tur var väl det för sötningsmedel triggar det med.

Tog mig hem med en liten påse nötter (vad är det med mig va?) och det var ju betydligt bättre än allt socker i världen. Har pratat med en OA-vän och min sponsor nu så det känns bättre. Känns som att jag hade en nära-döden-upplevelse faktiskt. Snart två månader sockerfri, inte värt att kliva av nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar