fredag 27 januari 2012

Låtsas mig frisk

Är så innerligt trött på att vara sjuk nu att jag bestämde mig för att sluta vara sjuk. Satt hos frissan, lät henne ta av 10 cm, köpte en underbar väska på vägen hem och har precis njutit av en god fisksoppa med tillhörande glas vitt vin med en vän. Vem är sjuk?! Inte jag. Får se om jag får sota för det här imorgon hehe.

Lite av trotset gör att jag blir vårdslös med maten. Om jag kan låtsas vara frisk från förkylningen kanske jag kan låtsas vara frisk från sockerberoendet. Inte fullt så illa är det men lite så om jag ska vara ärlig. Nu är det tur att jag har bra vänner som är vaksamma och vet vad som är bra för mig. De skulle reagera direkt om åt nåt jag inte skulle under en middag och de ser alltid till att norpa chokladbiten som följer med kaffet, frågar aldrig om dessert och anpassar maten efter mina behov. Utan att det på något sätt känns krystat, bara omtänksamt och fint :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar