söndag 8 januari 2012

Du förtjänar det bästa

Och det gör jag med. Det har tagit lång tid för mig att förstå det. I flera år förminskade jag mig själv och mina behov. Tyckte inte att jag var värd att älskas och nöjde mig med det näst bästa. Hellre lite kärlek än ingen alls, var mitt motto. Och sex och kärlek det var samma sak. Om och om igen blev jag sårad, bränd och illa behandlad. Men jag lät andra behandla mig illa, gav mitt tillstånd för det var ju så jag behandlade mig själv. Och alltid, alltid flydde jag in i maten för att slicka mina sår.

När det tog slut med mitt ex i februari förra året hetsåt jag i två veckor i streck. Det var efter den attacken som jag sökte upp OA och påbörjade min resa mot tillfrisknande så inget ont som inte har något gott med sig. Han var bra mot mig men jag kunde inte hantera den kärlek som han gav. Under det gångna året har jag lärt mig att jag förtjänar det bästa och inte ska nöja mig med lite kärlek. Det finns någon där ute för mig med även om det känns svårt en dag som denna när allt tar slut. Men finns det inget kvar mellan oss (från hans sida) så är det bara att acceptera att min högre makt har andra planer för mig.

Jag förtjänar riktig kärlek. Kan inte leva utan varandra-kärlek, hopplös och feltimad kärlek och kärlek som står pall för livet motgångar. INGET mindre än just det. Och det förtjänar du med.

Reba McEntire – Consider Me Gone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar