tisdag 31 januari 2012

Actions needed

Dags att ta tag i problem. Sömnlösheten först. Den är viktigast, får jag inte sömn fungerar inget annat - mat, relationer, jobb eller träning. Med persinenner på plats kan jag konstatera att det är ljudet och inte ljuset som stör min nattsömn. Utanför mitt fönster finns nämligen ett brunnslock som låter "du-dunk" varje gång en bil kör över det. Trodde att jag skulle vänja mig men efter tre sömnlösa veckor ger jag upp.

På helgen sover jag bättre och har undrat varför men nu vet jag: då åker det inga bilar förbi klockan fyra-fem på morgonen. Så jag har nu mailat trafikkontoret i stan och hoppas, hoppas att de kan laga brunnen så att jag får sova. Snälla.

På matfronten är det okej men inte mer. Slirar lite på matplanen och känner att det inte är bra. Lite mindre till frukost och mer till kvällen. Tror att sömnen spelar en stor roll där. Är trött och grinig av att inte fått sova och vill inte äta på morgonen men på kvällen lockar det desto mer att småäta eftersom jag troligen är trött då med men det tar andra uttryck då.

Funderar på att börja lämna över min mat till min sponsor... Alltså att jag mailar henne allt jag äter. För att få lite mer pli på mig själv men också testa om det är en bra metod som jag vill att min sponsee ska köra med mig när jag blir sponsor. Jag tror hårt på att ge vidare det jag har fått och om jag inte har provat så vet jag ju inte hur det känns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar