måndag 2 januari 2012

Tillbaka på jobbet

Efter 11 dagars ledighet är jag nu tillbaka på jobbet. Vi är få här på kontoret och det är rätt lugnt. Dock finns det mycket som ska tas tag i redan första dagen men jag försöker ta det med ro. Ett av mina mål för året är ju att bli fri från prestationsånget och ha roligare på jobbet.

Under de dagar som jag varit ledig har jag inte harmats ett dugg. Det har blivit tydligt att jobbet är den del som jag behöver titta lite extra på och jobba lite extra med för att må ännu bättre. Här ligger roten till mycket stress, oro och krav. Jag vill att det ska vara en plats för inspitation, glädje och lugn. Men det kanske är för mycket begärt?

Maten har jag ingen lust att äta. Igen. Men har fått i mig en liten frukost och hela lunchlådan i alla fall. Bara att kämpa på tills matlusten kommer åter. Funderar på att träna lite och få igång magen på det sättet. Alltid bra för huvudet också att få rensa ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar