fredag 20 januari 2012

Sjukstuga

Idag har jag jobbat hemifån eftersom det råder sjukstuga här. Min förkylning är i sitt esse och jag snorar, har ont i kropp och knopp och hostar lite lätt. Jag hoppas så att det går över. Fick ställa in min resa till Jönköping (hade betalda biljetter idag och på söndag) och nu kan jag inte träna heller. Det känns inte kul att bara ligga hemma en hel helg men uppenbarligen är det vad som är bäst för mig. Kanske var detta Gud och min kropps sätt att säga "nu får du ta det lite lugnt".


Mina bästa vänner nu; näsdukar, Alvedon och nässpray.

Det är en prövning för mig som inte gillar ofrivillig ensamhet. Märker att jag blir klängig på vänner och familj men nu jäklar ska jag njuta av att ha en hel helg för mig själv. Ska tända ljus, se på film, gå i mysbyxor och inte ha några måsten.


Förr eller senare kommer jag att bli frisk. Och gå från den nedsunkade
människa som sjukdom gör en till och bli mig själv igen.

2 kommentarer:

  1. Krya på dig och ha en mysig helg on your own :-)

    SvaraRadera
  2. Tack :) Idag är det ännu värre och jag är långt ifrån den där fjärrilen men hoppas det vänder imorgon. Ha en fin kväll du med! Kram

    SvaraRadera