söndag 15 januari 2012

Känslostorm och flyttkaos

Jag lever. I flyttkaos. All tid har gått åt till att packa upp, tvätta, köpa möbler, montera och organisera. Sedan har träning, vänner och fest även fått son beskärda del. För jag vill inte sitta hemma just nu. Tankarna på N gör för ont, har fortfarande svårt att acceptera att vi inte gav det en chans. Men jag tänker inte tvinga mig på honom utan respekterar hans beslut.

Jag har en ny lägenhet och det skrämmer på sätt och vis skiten ur mig. Ska jag bo här SJÄLV? Självklart har jag haft andra lägenheter som jag har bott i själv men nu är det annorlunda. Denna har jag köpt dyrt och nu börjat inreda. Det känns slutgiltigt. Och ensamt. Hoppas att den känslan lägger sig...

Inte har det blivit någon matlagning än heller. Färdiggrillad kyckling och turkisk yoghurt har räddat mig hittills haha. Men ikväll blir det färsbiffar med soltorkande tomater och mozzarella i. Till det gräddsås på stekskyn och så grönsaker. Mums!


2 kommentarer:

  1. Jag tror det kommer bli bättre när du hunnit bo in dig lite. Lycka till med allt vad inflyttning innebär :)

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för ditt stöd! Det känns redan bättre :) Hur går det för dig? Kram

    SvaraRadera