måndag 23 januari 2012

Snart mig själv igen

Känner äntligen att förkylningen har börjat ge med sig och det har börjat ge med sig. Imorgon kommer jag att jobba och längtar faktiskt till det. Att få göra mig fin och sitta vid mitt skrivbord. Dock kommer merparten av dagen bestå av möten utanför kontoret men det är ju kul det med. Det finns ingen tid då jag uppskattar det jag har så mycket som när jag är sjuk. Då vill jag jobba mycket, spendera timmar på gymmet och träffa dem jag annars inte orkar med. Materiella saker spelar mindre roll, huvudsaken jag har hälsan och energin.

En vän kom över och hjälpte mig med montering av stolar och bord så nu slipper jag äta vid diskbänken ;) Det börjar ta sig i lägenheten och nästa steg är att köpa och få upp gardiner så att det ser lite hemtrevligt ut.


Köket börjar ta form...

Till middag blev det flygande Jacob men glömde köpa både banan och jordnötter. Var det ett tecken kanske? Att det inte är bra för mig? Hur som helst blev det jättegott ändå, som alltid med LCHF-mat.

Kyckling, bacon, grädde, creme fraiche, sambal oelek, tomatpuré, kryddor och lök.
Servera med blomkålsris och, om du tål banan och jordnötter.

3 kommentarer:

  1. Ditt kök var verkligen fint! Tack för lite matinspiration, flygande jacob på LCHF-vis ska göras någon dag framöver :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Det fattas gardiner och lite annat smått och gott men det tar sig :) Middagen blev också god, prova!

    SvaraRadera