lördag 7 januari 2012

Att hjälpa andra

Snart är det dags för mig att bli sponsor. Har snart gått ingen de tolv stegen och ska nu lära mig att leva i programmet för resten av livet. Som livets kretslopp ska jag ge vidare det jag har fått. Bakom mig har jag min sponsor som vägleder mig och bakom henne står hennes sponsor. Visst är det häftigt? En hel kedja som bara växer och växer.

Om du delar det du har fått så växer, det brukar det heta. Och det stämmer nog. Jag ville ge av allt det som jag har fått. Jag kan inte påstå att jag är frisk, gör allt rätt eller vet vad som är bäst för någon annan, men jag har fått verktygen, lever i programmet efter bästa förmåga och vill ge det vidare.

Nu är det dock fokus på steg 10 och 11. Men snart smyger sig tolvan på, den som säger att vi ska sprida budskapet vidare till de som fortfarande lider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar