söndag 1 januari 2012

Hobby och prioriteringar

Under nyårsmiddagen hade jag en intressant diskussion med några i sällskapet. Vi pratade om hobbies, tid och prioriteringar. Om hur tjejer ofta saknar hobbies och istället fikar, shoppar och tränar på fritiden, medan killar har en "riktig" hobby som en sport, bilar, tävlar eller lär ut sin hobby. Någonstans på vägen tappade vi tjejer vår hobby och började bry oss mer om utseende och killar.

Det behöver inte vara svårt kom vi fram till. Aktivitet istället för stillasittande kafferace. Istället för att ta en fika; gå en promenad, hyr en timme bowling eller badminton, gå och träna tillsammans och snacka sen skit i bastun eller varför inte gå på museum, baka eller prova på en ny aktivitet?

Jag tränar, träffar vänner och familj, gillar inredning och resor men saknar hobby. Så nu vill jag testa nya saker för att hitta min passion. Har tidigare tackat nej till flera fritidserbjudanden men nu blir det stopp på det. Jag ska prova nya saker. Jag har tid över. Jag har nya prioriteringar. Jag vill hitta min passion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar