onsdag 18 januari 2012

Trötthet förstör

Sedan jag flyttade in i nya lägenheten har jag inte kunnat sova för att det är så ljust utan persienner. Vaknar vid fem-tiden av att det lyser från gatan och huset mitt emot. Efter snart en vecka börjar sömnbristen verkligen tära på mig.

I natt fick jag lite bättre sömn och hoppas att det kommer märkas under dagen. Måste få upp persienner snart! Trötthet för mig är förödande. Jag blir grinig, irriterad, arg, humorbefriad, stressad och framför allt - kroppen skriker efter socker. Som en kick för att kompensera sömnförlust vet kroppen att socker fungerar mycket bra.

Jag hade ingen mat hemma igår och det var dags att storhandla, något som jag verkligen inte hade lust med men det var bara att sätta sig på cykeln. Tror ni inte att det fick följa med en påse nötter hem då? Blir så less men nu blev det så. Orkade inte göra middag utan åt nötter istället. Då kändes det okej men idag känns det så onödigt. Det var inte ens gott.

Tar tacksamt emot sömntips, så här kan jag inte fortsätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar